Dag 6 (22-3-2019)

22 maart 2019 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Ziek....

De afgelopen dagen voelde ik me al niet echt lekker maar vandaag was echt het ergst. Ik stond vol goede moed op, want ik had weer nieuwe energie gevonden. Ik kleedde me aan en eigenlijk toen voelde ik al wel dat ik ziek was geworden. Ik was super misselijk, mijn buik deed pijn en ik voelde me gewoon echt niet lekker. Ik vertelde dit aan Julie (moeder van gastgezin) en zij zei mij dat ik maar gewoon terug naar bed moest gaan en vandaag dus niet naar stage zou gaan. Dit idee heb ik opgevolgd. Dus een half uur na dat ik was opgestaan, lag ik weer in mijn bed....

Mijn privé zuster (mijn lieve mama) vertelde mij dat ik pillen moest gaan halen bij de apotheek. Gelukkig was Karl (vader van gastgezin) zo aardig om mij daarheen te brengen. Ook had mijn oma een paar goede tips, zoals een appeltje eten. Ik heb iets gegeten en toen de pillen ingenomen. De rest van de dag heb ik eigenlijk niks gedaan, alleen maar in bed liggen.... Na een paar uur begon ik al weer een beetje op te knappen.

In mijn verhaal van gisteren ben ik volgens mij helemaal vergeten te zeggen hoe ik dit heb gekregen. Afgelopen dinsdag hadden we een Custard toetje, die dag was het 19-3 maar op de verpakking stond 3-3 voor houdbaarheidsdatum.... Dat was dus al even geleden!! Op dat moment heb ik niet durven zeggen dat het niet meer goed was, dus heb ik het gewoon opgegeten. I know very stupid. Eigenlijk had ik toen meteen moeten zeggen dat het niet meer goed was. Even een notitie voor mezelf: Voor de volgende keer, eet niet iets wat niet meer goed is, in welke situatie dan ook!!

Nu gaat het opzich wel weer oke, ik denk wel dat ik heel verkouden ga worden, want mijn keel doet pijn en dat heb ik dan altijd. Maar m'n maag en buik voelen wel weer rustig aan. Ik denk dat het gewoon allemaal even te veel was, stage, anders eten en drinken, stress, eerste keer vliegen, toetje van 2 weken overdatum... Maar ik ga lekker slapen vannacht en ook uitslapen. Komend weekend staan er een paar hele leuke activiteiten gepland. Ik ga nog niks verklappen, jullie zullen nog even moeten wachten.

Er zijn wel een aantal positieve dingen voor vandaag.

• Na het avondeten hebben Karl, Anouk, Gerdine en ik gezongen bij de piano onder begeleiding van Karl. Dit was echt super leuk om te doen. Zeker als je net zoals ik, zo vals zingt als de pest ;)
  • Ik en mijn familie hebben videobellen uitgeprobeerd. Zodat ik iedereen weer eens kon zien.

Volgens mij ben ik gister ook vergeten te zeggen wat we hebben gegeten. We hadden spaghetti met gehaktballen en een beetje broccoli. Het valt me echt op hoe ongezond we hier eigenlijk eten. Ik heb deze week volgens mij 2 of 3 keer groente gehad. In Nederland eten we elke dag groente. Ach ja.... het zal vast wel goed komen. Deze avond hadden we een curry. Rijst met kip en een sausje. Dat was opzich wel lekker.

Ik ga nog even verder werken aan mijn event en dan lekker slapen. Morgen weer goed opstaan en er weer een leuke dag van maken.

See you soon!!

Iris Rutten

1. Tonny en leo:
    22 maart 2019
    Nou lieve Iris jou verslag is toch ontdanks de ellendige dag
    Een leuk verslag geworden wij lezen het met veel plezier
    Opa en oma wensen jou een gezellig weekend
    Een dikke knuffel
    En
    See you soon
  2. Senna ramaekers:
    23 maart 2019
    Iris,
    ik lees nu je bericht. Hopelijk beetje opgeknapt! pas goed op jezelf. Fijn weekend en groetjes aan de meiden. Groetjes, Senna