Dag 16 (1-4-2019)

1 april 2019 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Laatste week is begonnen!!

Vandaag is alweer de laatste week begonnen. De wekker ging weer om 6.30 uur en ik sprong meteen uit bed om mezelf klaar te gaan maken voor een nieuwe stagedag. Als ontbijt heb ik 2 getoaste boterhammen gegeten met een kopje thee. Prima ontbijtje dus! Toen was het al weer tijd om naar de bushalte te lopen. Ik kwam aan op stage en ik kon meteen aan de slag, wat ik altijd heerlijk vind. De rest van de dag heb ik leerlingen geholpen en vooral heb ik veel leerlingen begeleid bij het lezen van een boekje. Hier gaan leerlingen niet zo snel naar het speciaal onderwijs, dus zit er in een klas veel verschil in niveau. Maar dat vind ik altijd een hele leuke uitdaging.

Na school ben ik direct naar huis gegaan met de bus want ik ging namelijk iets heel leuks, maar vooral iets heel lekkers doen!! Ik ging namelijk lekker uiteten met een goede vriendin van mij, die hetzelfde traject in Bristol volgt. Het was echt super fijn om haar weer eens te zien en we hebben heerlijk bijgekletst. Maar dat eten!!! NIET NORMAAL. Letterlijk bedenk iets van eten en ze hadden het. Amerikaans, Italiaans, Surinaams, Chinees, Japans, Engels, etc, etc. Ze hadden zelfs een hele afdeling met toetjes, snoep, ijs, taart, een chocoladefontijn en nog meer toetjes!! Echt allemaal ongelofelijk lekker en niet te duur. Want we zijn nogsteeds studentjes. Hierna heb ik nog even naar huis gebeld, wat ik altijd heel heel erg fijn vind om te doen.

Nu lig ik lekker in mijn bedje en ben ik een beetje aan het nadenken over allerlei dingen. Nu ik 'zo ver' van huis ben, besef ik pas wat ik allemaal heb. En dan bedoel ik geen spullen maar liefde, een veilige thuisomgeving, een geweldig lieve familie maar vooral al de support en steun die ik van thuis krijg. Veel leerlingen in Engeland kunnen dit niet zeggen over hun eigen thuisomgeving. Vaak zijn er drank-, drugs- en/of gokproblemen waardoor de ouders minder tot geen aandacht en geld voor de kinderen hebben. Steeds meer besef ik hoe veel geluk ik eigenlijk wel niet heb. Dat is even een besefmomentje, maar dat hoort en soms ook eens bij. Ik ga nu nog even een boekje lezen en dan lekker slapen.

See you soon!!

Iris Rutten

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tonny en leo:
    2 april 2019
    Hoi Iris maak er nog een paar mooie dagen van
    Voor je het weet is het voorbij
    Je bent en blijft een kanjer
    Een dikke knuffel van opa en oma
    See you soon