Dag 3 (19-3-2019)

19 maart 2019 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Heftig dagje...

Vandaag piepte de wekker om 6.30 uur... iets later dan gister gelukkig. We hadden besloten om de bus naar school te nemen dus om 7.45 uur liepen we van de berg af naar het busstation. De bus kwam vrijwel meteen dus daar hadden we geluk mee. Nog geen tien minuten met de bus gereden te hebben, stapten we uit bij letterlijk de voordeur van de school.

Ik werd meteen heel hartelijk ontvangen door Miss Bellamy, bij haar loop ik stage in de klas. Ik mocht potloden aanslijpen en in de werkboeken van de kinderen kijken, zodat ik iets beter wist waarmee ze bezig zijn. De lesdag begon en de leerlingen kwamen heel rustig en netjes de klas binnen. Wat een verschil met Nederland zeg!! De rest van de dag heb ik geobserveerd en vragen van leerlingen beantwoord.De leerlingen waren om 15.15 uur klaar met de lessen en om 15.30 mocht ook ik naar huis. Wat een luxe!

De hele dag speelde een ding de hele tijd door mijn hoofd. Namelijk, vandaag is het 10 jaar sinds het overlijden van mijn Oma Lien. Daar heb ik het hele dag best moeilijk mee gehad. Gelukkig hadden mijn gezin in Nederland en ik afgesproken om om 20.00 uur een kaarsje aan te steken en te bellen. Dit was erg fijn!! We begonnen met een paar tranen, maar al snel zaten we te lachen aan de telefoon. Zo kon ik de dag fijn afsluiten.

Tijdens mijn afgelopen stagedagen zijn er mij een aantal dingen opgevallen...

• De leerlingen zijn onwijs netjes, in gedrag en werkjes. Uitzondering op een paar leerlingen of course.
  • Er is wederzijds respect, wat er ook gebeurt.
  • Als leerkracht hoef je maar 1 keer in je handen te klappen en de leerlingen stoppen met werken, kijken je aan en zijn stil!! Niet normaal toch?! In Nederland kun je schreeuwen wat je wilt maar de leerlingen gaan gewoon met hun werk door en kletsen gezellig verder.

Al met al weer een hele leerzame, indrukwekkende en vermoeiende dag. Nu kruip ik lekker mijn bedje in.

See you soon!!

Iris Rutten

1. Tonny en leo:
    19 maart 2019
    Weer een mooi verslag en fijn dat het zo goed gaat
    Veel liefs opa en oma
    See you soon
  2. Nicole:
    20 maart 2019
    heb Je een idee waardoor dit komt, dat de leerlingen veel netter en meer respect hebben ?
  3. Iris Rutten:
    20 maart 2019
    Ik denk dat de leerlingen veel netter en meer respect hebben omdat het van jongs af aan al aangeleerd op school en de leraren hameren daar ook iedere dag op.