Dag 14 (30-3-2019)

31 maart 2019 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Dagje Londen!!

Vanochtend ging de wekker om 04.30 uur... pittig vroeg dus! Maar ik werd wakker en ik had er meteen zo super veel zin in, dus ik vond het helemaal niet erg dat het zo vroeg was. We waren vrij snel klaar en dus gingen we naar beneden om te gaan ontbijten.

Rond 05.30 uur zijn we naar de bushalte gelopen, het was heel erg mistig en koud buiten. Maarja, wat verwacht je om half 6 's ochtends. Eerst moesten we de bus pakken naar het centrum, want vanaf daar gingen we naar het opstappunt voor de bus naar Londen. Om 6.15 vertrokken we met de bus naar Londen. Rond 9.00 uur kwamen aan in Londen.

Hierna liepen we een stukje met de hele groep, maar al snel besloten we dat dat niet ging werken. Dus besloten we om de groep op te splitsen. Ik en nog drie anderen, besloten we om een kaartje te kopen waarmee we de hele dag onbeperkt konden reizen. Dat is echt een hele goede tip trouwens!!

Hierna besloten we om naar de Big Ben te gaan, deze stond wel in de stijgers voor een verbouwing. Maar het was nog steeds wel heel bijzonder om te zien. Want ik was nog nooit in Londen geweest. Hierna zijn we naar het parlementsgebouw gegaan en hebben we de kerk gezien waarin William en Kate zijn getrouwd. Dit alles vond ik echt al super leuk om te zien.

Toen waren we ook heel dichtbij een gebouw waar de wacht wordt gehouden door mannen en mannen op paarden. Ik weet niet precies hoe het heet maar het ligt in de buurt van de Big Ben. Hier moesten we even een half uurtje wachten totdat de wachtwisseling zou plaatsvinden. Dat wilde we natuurlijk niet missen. Dit was echt heel erg leuk en interessant om te zien.

Hierna hadden we toch best wel honger gekregen dus gingen we richting de Tower Bridge, want daar in de buurt zit een foodmarkt. Hier hebben we lekker uitgebreid geluncht. Toen we dit lekkere eten ophadden gegeten, liepen we naar de Tower Bridge. En dat vond ik echt zo super mooi om te zien!! Ik heb trouwens heel veel foto's gemaakt die je allemaal kan bekijken bij het kopje foto's op mijn blog.

Na de Tower Bridge besloten we dat het toch wel tijd was om naar de Disney winkel te gaan. Dus namen we de metro richting de winkel. Het was echt heel erg leuk om eens in die winkel rond te lopen. Aangezien ik best wel een grote Disney fan ben. Toen we daar rondgelopen hadden, waren we allemaal echt al kapot. We besloten om nog een boekenwinkel op te zoeken en nog even naar het Sint James park te gaan. In dat park lopen heel veel eekhoorntjes rond.  Hierna was het al weer tijd om naar de bushalte te vertrekken, waar de bus naar Bristol zou vertrekken.

Wat waren we blij toen we weer in de bus neer konden ploffen. Ik was zo ontzettend moe dus ik heb lekker ander half uur geslapen. Oortjes met muziek in en gaan met die banaan. Om 21.00 uur waren we weer terug in Bristol centrum. Toen moesten we nog heel even wachten op de bus naar ons huis. Maar dat verliep allemaal heel soepel. Om half 10 waren we weer thuis en zat deze intense maar super leuke dag er al weer op.

Ons gastgezin had voor ons een pizza overgelaten die we konden opeten wanneer we thuis kwamen. Dus dat hebben we gedaan en wat smaakte die pizza lekker zeg!! Toen heb ik nog even het blogje van vrijdag getypt maar toen had ik echt geen puf meer om de blog van Londen te maken. Dus vandaar dat deze op zondag online komt. Hierna ben ik lekker op bed geploft, heb ik even mijn oma gebeld en daarna ben ik heerlijk gaan slapen. Wat een leuke dag was dit!!

See you soon!!

Iris Rutten

1. Tonny en leo:
    31 maart 2019
    Wat een super dag en een ervaring om nooit te vergeten
    De fotoreeks is heel mooi je bent op de belangrijkste plekken geweest
    Ook fijn dat er iemand al vaker in Londen was en een goeie tip had om de
    Metro te nemen
    Wij zijn zo trots op jou
    Een dikke knuffel van opa en oma
    En see you soon
  2. Marcel: