Dag 12 (28-3-2019)

28 maart 2019 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Nederlandse les

Vandaag ging de wekker net als op iedere stagedag om 6.30 uur. Maar je kunt het misschien al wel raden hoelaat ik wakker was? Jup, om 6.00... alweer. Ik stapte uit bed en ging mezelf klaarmaken voor een iet wat spannende dag. Ik ging vandaag namelijk mijn Nederlandse les geven aan mijn stageklas. Ik was er helemaal klaar voor en had het dan ook prima voorbereid. Rond 7.40 uur liepen we naar de bushalte om af te reizen naar onze stageschool, het kostte wel geteld 13 minuten om daar te komen.

De dag verliep hartstikke goed en ik had lekker veel te doen. Om 10.45 uur was het dan zo ver ik mocht voor het eerst les gaan geven aan deze klas. Ik had een halfuurtje voor mijn presentatie en werkbladen. De leerlingen deden echt super goed en fanatiek mee. Ook stelde ze hele goede vragen, ze waren echt oprecht geïnteresseerd in wat ik te vertellen had. Uiteindelijk waren we zo lekker bezig dat we geen tijd meer hadden om de werkbladen te maken. Waarschijnlijk doen we dit morgen en anders volgende week nog even. Trouwens, de uitspraak van de Nederlandse woorden was echt veel beter dan ik had verwacht!!

De dag vloog om en aan het einde van de dag heb ik nog even met mijn stagebegeleider gepraat voor feedback op mijn lesje. Ze zei dat ik het super leuk en goed had gedaan. De leerlingen hadden er echt iets van geleerd. Morgenochtend zou ze er nog even verder met mij over praten want ze moest vrijwel meteen naar een bespreking.

Toen was het voor mij ook tijd om naar huis te gaan. Maar voordat we naar huis konden moesten we eerst onze derde en ook laatste buspas ophalen bij Jo en Maria. Hierna zijn we lekker op ons gemakje naar huis gelopen en dat was zeker geen straf met dit prachtige weer! We hebben echt onwijs veel geluk met het weer. Eenmaal thuis aangekomen, konden we vrijwel meteen aanschuiven voor het avondeten. Vanavond stond er kip, pasta, gekookte wortels en maïskolven op het menu. Was weer lekker!! En met kip bedoel ik geen kipfilet ofzo, nee hier bakken ze gewoon een hele kip in de oven.... lekker!!!

Na het avondeten zijn we lekker boven film gaan kijken. De jongens zijn echte dino-fans en ze hebben ons een beetje aangestoken volgens mij... vrijwillig zijn we nu de hele serie Jurassic Park films aan het kijken. Nu ga ik lekker slapen en opladen voor alweer de laatste stagedag van week 2.

See you soon!!

Iris Rutten

1. Tonny en leo:
    28 maart 2019
    Wat een leuk verslag en wat fijn dat jou klas zo goed mee doet
    Juffrouw Iris doet het toch maar super en wij zijn trots
    Een dikke knuffel en
    See you soon