Dag 10 (26-3-2019)

26 maart 2019 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Verfrissende dag

Vandaag stond de wekker ietsje eerder dan normaal, omdat ik 's ochtends ging douchen. We moesten namelijk alle drie vandaag douchen en na ongeveer 20 minuten warm water is er alleen nog maar koud water om mee te douchen. En dat wil niemand!! Dus ik stond om 6.30 uur lekker te douchen. Hierna heb ik me verder klaargemaakt en ben ik gaan ontbijten. Na het ontbijten heb ik altijd even contact met mijn oma en opa, dan videobellen we altijd even. Toen was het alweer tijd om naar de bus te lopen.

Deze ochtend stond ik in year 5 (leeftijd; 10 à 11 jaar), wat ik erg interessant vond!! Echt heel erg anders dan year 3, waar ik normaal stageloop. Ook hier zijn de leerlingen veel beleefder dan in Nederland. En ook is het tot in vergelijking met Nederland, heel rustig in de klas. Dus ik heb ook meteen kinderen geholpen, zodat ik toch niet voor niks daar zat te koekeloeren. Toen keek ik op de klok en was het alweer 12.00.... tijd om buiten te gaan surveilleren. In dat zonnetje was dat helemaal geen straf. HEERLIJK!!

Na de middagpauze was ik weer terug in year 3. Iedere dinsdag hebben ze zwemles, dus ook vandaag. Toen de leerlingen in de rij stonden te wachten, deed een leerling een andere leerling pijn. Ik had het gevoel dat ik moest optreden dus dat deed ik. Ik zei dat ik dat nooit meer wilde zien en dat hij achter in de rij moest gaan staan. Hier is dat al best wel een redelijke straf. In Nederland vind ik het soms best moeilijk om op te treden maar hier lukt het me op de een of andere manier wel. Geen idee waarom eigenlijk.

Nadat de school uit was zijn we weer terug naar het centrum van Bristol gegaan om nu echt de kaartjes voor The Bodyguard te kopen. Ja nu echt!! Dit ging allemaal vrij soepel en volgende week woensdag zit ik in het theater naar The Bodyguard te kijken. Hierna reden we weer terug naar huis en toen was het eten eigenlijk al meteen klaar. We hebben vanavond sheppards pie gegeten. Ik zal even uitleggen wat dat is!! Het is een soort overschotel met lamsvlees, doperwten, wortels, aardappelen en bovenop een laagje kaas. Normaal hou ik hier echt totaal niet van, maar dit was echt heel lekker!!

Na het avondeten kwam Jo even langs om gezellig te kletsen. Zij helpt mij echt heel erg goed, aangezien ik het soms best wel moeilijk vind dat ik hier zit en mijn lieve familie in Nederland. Maar ik zit gewoon al over de helft!! Ondanks alles gaat de tijd toch echt wel snel. Volgende week moet ik al bijna mijn koffer gaan inpakken. Ik heb echt een hele leuke en leerzame dag gehad vandaag. Ik ben dan ook erg moe. Ik ga nu lekker slapen en morgen weer nieuwe avonturen beleven.

See you soon!!

Iris Rutten

1. Tonny en leo:
    26 maart 2019
    Wij worden hier wel verwend met een mooi verslag
    Van een dag met nieuwe indrukken
    Goed gedaan wij zijn super trots op jou
    Een dikke knuffel en
    See you soon