Dag 1 (17-3-2019)

17 maart 2019 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Ik ben aangekomen in Bristol!!

6.45 De wekker ging, ik stapte uit bed en toen was de grote dag eigenlijk begonnen. Ik ging me klaar maken voor vertrek naar Köln airport want vanaf daar vlieg ik naar Bristol. Douche, handbagage inpakken en ontbijten.

8.00 Iedereen is eindelijk klaar met zijn spullen inpakken en klaarmaken voor vertrek. Vannacht hebben we al in Duitsland geslapen zodat we niet voor dag en dauw in de auto moesten stappen. We stappen de auto in, op naar Köln airport.

8.35 We komen aan op Köln airport, even zoeken naar de juiste vertrekhal. Maar dat was zo gevonden, mede dankzij de oplettendheid van mijn lieve ouders.

9.15 Nu is het toch echt tijd om de koffers in te gaan checken en dus mijn ouders en Simon achter te laten op het vliegveld. De koffer was 20.6 kg maar dat was gelukkig geen probleem. Een laatste kusje voor mama en Simon, papa een laatste knuffel en tot over 3 weken!!

9.30 Tijd voor de douane!! Mijn eerste keer door de douane, dus wel een beetje spannend. Alles was prima en ik mocht dus mee naar Bristol. Nu kwam het toch wel erg dichtbij.....

9.45-10.15 Wachten, wachten en wachten totdat we mochten inchecken voor het vliegtuig.

10.15 Inchecken!! We hadden om 10.15 afgesproken om terug te zijn op de afgesproken plek. Dus wij waren prima op tijd, maar..... iedereen was nog even naar de wc gegaan maar dat konden wij niet ruiken. We vroegen aan een mevrouw die op het vliegveld werkt of ze een grote groep had zien inchecken, ja zei ze. Oeps dachten wij, waren we nu te laat?? Wij snel inchecken maar nee hoor nog niemand van onze klas te zien.... Wij waren gewoon te vroeg.

10.45 Nu mochten we eindelijk naar het vliegveld en ging het echt gebeuren.

11.00 -11.15 Ik liep naar het vliegtuig en stapte in. Ik zocht mijn plek, om 11.10 zat er nog steeds niemand langs mij. Om 11.15 ging de deur dicht en gingen we rijden naar de 'opstijgbaan'. OMG!! Ik ging voor het eerst vliegen.

11.15 - 12.40 De vlucht naar Bristol. Het opstijgen vond ik echt super leuk!! Eenmaal in de lucht werd ik hartstikke misselijk van de turbulentie. En dalen was vrij heftig, want ik moest echt rustig blijven ademen. Ik was zo ontzettend blij toen de wielen van het vliegtuig de grond raakten!!

Hierna mochten we onze koffer ophalen en wachten bij het busstation. Toen moesten we nog een ruim uur met de bus. Een normale bus, 23 mensen, 23 koffers, 23 keer handbagage, dat is geen goede combinatie!! Proppen en duwen net zolang totdat alles paste.

We kwamen aan bij Bristol station, eerst kregen we nog wat uitleg van Jo en Maria en daarna kwam ons gastgezin ons ophalen. Wat een leuke mensen!! We werden super leuk ontvangen, meteen rondgeleid en van alles gevraagd. We kregen de tijd om onze koffers uit te pakken en kregen heerlijke Engelse toast. Ik zal deze week een roomtour van onze eigen verdieping uploaden. Ja je leest het goed!! ONZE EIGEN VERDIEPING.

Julie maakte heerlijke lasagne en hierna waren we compleet uitgeblust.

Ik ga nu heerlijk slapen en morgen worden we om 8.10 's ochtends verwachten op onze stageschool.

See you soon,

Iris Rutten

1. Tonny en leo:
    17 maart 2019
    Wat een eerste dag maar gelukkig is alles goed gekomen ook een mooie weergave hoe je het beleefd hebt groetjes van opa en oma een dikke knuffel xxx
    See you soon
  2. Nicole:
    17 maart 2019
    Fijn om te lezen dat je veilig in Bristol bent aangekomen!
    Reizen is best vermoeiend ja....ga maar lekker slapen! Benieuwd hoe je eerste dag morgen op school gaat zijn! Big hug
  3. Marcel:
    18 maart 2019
    Goedemorgen Mupke
    Je eerste nachtje in hele andere omgeving, in een ander bedje...
    Heel veel succes op je eerste werkdag!!!!
    Papa, Mama en Simon